Tuesday, August 01, 2006

August / August

Today is the first of August, and that means summer is slowly coming to an end. I almost want to cry just thinking of it. Summers are way to short! Winters are always so much longer, because you have the autuum that adds to it and and spring is sort of cold still, even though it is getting lighter. So then you are stuck with three maybe four months of the year, where you can wear nice shoes, and sit in Nyhavn and drink beer. And do other nice stuff of course, like going to the beach, eat ice cream, get a tan and sweat without moving.
Saturday is Superman-day. We have tickets already, and I am really looking forward to it. I must admit, I was never a big Superman-fan (Batman is more my kind of guy), but it is a super-monster budget movie, so hopefully they got it right.

Idag er den første dagen i august, og det betyr at sommeren langsomt nærmer seg slutten. Jeg har nesten lyst til å gråte bare ved tanken. Sommerne er alt for korte! Vintrene er alltid så mye lengre, fordi høsten legger til noen måneder, og våren er stadig ganske kald, selv om dagene blir lysere. Så da sitter du igjen med tre kanskje fire måneder av året hvor du kan ha på fine sko, og sitte i Nyhavn og drikke øl. Og gjøre andre morsomme ting selvfølgelig, som å ligge på stranden, spise is, bli brun og svette uten at du rører deg.
Lørdag er Supermann-dag. Vi har kjøpt biletter allerede, og jeg gleder meg. Jeg må innrømme at jeg var aldri en stor Supermann-fan (Batman var mer min type), men det er en super-monster budgett film, så forhåpentligvis har de klart å gjøre det riktig.

No comments: