Wednesday, January 03, 2007

Breast cancer / Brystkreft

Yesterday was three weeks since I was told I have breast cancer and tomorrow is two weeks since I had my breast removed. It is quite mind blowing when you think about it. The waiting is the most difficult though. Waiting for the operation, waiting for the results, waiting to start chemo, waiting to end chemo, waiting to get my life back.
But I am lucky. I have people around me that looks after me, from all over the world. I always have someone to turn to when I need it, and that helps a lot. Often it isn't much anyone can do, but just to have someone that listens and tells me that everything will be okay, makes the tough days so much easier to get through.

I går var det tre uker siden jeg fikk beskjed om at jeg har brystkreft, og i morgen er det to uker siden jeg fik brystet fjernet. Det er ganske utrolig når du tenker på det. Men ventingen er det værste. Å vente på operasjonen, å vente på resultatene, å vente på å starte med cellegift, å vente på å bli ferdig med cellegift, å vente på å få livet tilbake.
Men jeg er heldig. Jeg har mennesker rundt meg som passer på meg, fra hele verden. Jeg har alltid noen jeg kan henvende meg til når jeg trenger det, og det hjelper virkelig. Ofte er det ikke så mye noen kan gjøre, men bare det å ha noen som lytter og sier at alt vil bli bra gjør at de tunge dagene blir så mye lettere å komme igjennom.

1 comment:

Anonymous said...

People should read this.